Up and Down: Dixon vs. Kramer
Spaţiul şi timpul sunt două dintre elementele pe seama cărora teancuri întregi de cărţi au fost scrise, două intuiţii care pot da naştere Noului. În fond, Noul înseamnă o îmbinare a vechilor elemente într-un spaţiu anume.
Designerii înţeleg asta mai bine ca oricine, fie că vorbim despre designul industrial, de produs, de interior, de bijuterii, experimental ş.a.
Scaunul “Revolt” al lui Friso Kramer a învins timpul, precum şi accesoriile de iluminat proiectate de Tom Dixon. Pentru că spaţiul în care trăim ne influenţează şi căutăm mereu să-l înfrumuseţăm, să-l aliniem noilor tendinţe sau pur şi simplu să-l umplem cu obiecte care ne reprezintă, moderne sau clasice, uşoare sau grele, Kramer şi Dixon sunt veritabile izvoare de inspiraţie.
Creaţia lui Kramer este un răspuns la adresa celui de-al Doilea Război Mondial şi al urmelor lăsate de el în special în spaţiul german. Scaunul “Revolt” (1953) a constituit un important punct de atracţie în anul următor la Trienala de la Milano.
Trecând la sferele superioare, adică la obiectele de iluminat, piesele ce poartă semnătura Tom Dixon sunt astăzi extrem de apreciate în rândul cunoscătorilor şi aduc un plus de oruginalitate, eleganţă şi emoţie spaţiilor în care sunt amplasate. În acest fel, Tom Dixon a demonstrat că un designer auto-didact poate învinge spaţiul şi timpul prin strălucirea gândirii şi a perseverenţei.
Great article! We are linking to this great post on our site. Keep up the great writing.