Claudia Chiru: Resursele umane sunt cele mai importante

Suntem conştienţi de importanţa educaţiei în formarea noilor generaţii, dar abia atunci când devenim părinţi, ne gândim serios la felul în care ne educăm copiii şi cum creştem şi noi pe lângă aceştia.  Pe Claudia Chiru am cunoscut-o anul trecut, pe vremea în care abia inaugurase Şcoala Alternativă de Gândire Aplicată, un proiect ce s-a dezvoltat într-un an cât altele în trei. Dar şi mai important, un proiect care te îndeamnă la analiză: „Cum îmi educ copilul?”

 1.      Ştim ce fac sau ce ar trebui să facă ai noştri copii la şcoală. Ce se întâmplă după cursurile şcolare? E bine să se relaxeze sau să îşi antreneze mintea într-o anumită direcţie?

Desigur că-i bine să se relaxeze, însă nu-i bine, în opinia mea, să stea degeaba. Adică, se pot relaxa făcând ceva ce le face plăcere, de preferinţă în aer liber. După pauza obligatorie ar trebui să-şi facă temele cu plăcere, iar apoi, la sfârşitul zilei, ar trebui să petreacă timp cu familia.

DSC05005_1

2.      Nu este uşor să iniţiezi un  proiect precum SAGA Kid, într-un timp al scepticismului. Cum a început totul şi în ce măsură se diferenţiază de oferta pieţei?

Totul a început acum 29 de ani, când ştiam sigur că vreau să devin învăţătoare, şi asta am şi făcut. Am terminat Colegiul Pedagogic „Constantin Brătescu” din Constanţa în 1998, după cinci ani de teorie şi practică. La mine s-a transmis pe calea sângelui, de la bunica mea, şi-mi iese absolut natural. Am acel „lipici” pentru copii şi reuşesc să transmit încredere părinţilor. Desigur, am avut de învăţat mult de atunci şi până azi, iar învăţătura mea nu a fost mereu direct tangenţială cu această profesie, însă anul trecut, pe vremea asta, după ce revenisem în învăţământ, stăteam de vorbă cu o prietenă şi ne-am dat seama că nu prea ştim unde-i mai bine să înveţe copiii noştri şi dacă-i bine să alergăm dupa o învăţătoare sau nu. Din vorbă-n vorbă, am ajuns la timpul de după şcoală, aşa că am decis să începem SAGA Kid. Am dorit să fie altfel, de la însăşi esenţa business-ului. Ştiam că SAGA o să însemne îndeplinirea dorinţelor copiilor, atragerea lor către efectuarea temelor, respectarea dreptului la joacă şi educarea în spiritul constructivismului, asigurarea unui spaţiu perfect pentru nevoile lor, flexibilitate şi viziune.

3.      Un business fraged, dar cu un potenţial uriaş. Care a fost investiţia iniţială şi în cât timp putem vorbi despre amortizarea costurilor?

Investiţia iniţială a fost de 20.000 de euro, pentru că am început de la pereţi inexistenţi în sus, brand, site, decoraţiuni, mobilă, consumabile etc.. De amortizat… este prevăzut să se amortizeze în trei ani, însă trebuie îndeplinite nişte condiţii pentru a se întâmpla. Deocamdată, ne concentrăm asupra serviciilor pe care le livrăm şi dorim să ne mulţumim copiii şi să-i sprijinim să se dezvolte armonios, să înţeleagă vremurile în care trăiesc, să-şi înţeleagă părinţii şi să-şi contureze viitorul.

4.      Cât de importante sunt resursele umane în susţinerea unui astfel de proiect? Care este relaţia cu mijloacele moderne de predare, axate pe tehnologie?

Resursele umane sunt cele mai importante şi, repet, sunt cele mai importante. Suntem intr-o relaţie de prietenie cu mijloacele moderne de predare şi cu tehnologia. Copiii SAGA au la dispoziţie un laptop unde sunt îndrumaţi să acceseze Dex-ul on line, Wikipedia, Google Images ori de cate ori au nevoie. Au, de asemenea, un Wii la care se pot juca după terminarea temelor. În prezent lucrez la un curs în format e-learning pentru cei mici, de clasa Pregătitoare şi I. Scopul acestui curs este de a-i atrage către matematică şi comunicare. Referitor la metode moderne de predare, folosesc una în mod special. Este vorba despre predarea-învăţarea reciprocă, metodă care permite transferul cunoştinţelor de la mare la mic, folosind limbajul familiar şi construind modele de urmat.

5.      Dezvoltarea unei gândiri pragmatice în cazul unui copil poate fi o sabie cu două tăişuri. Pe de o parte, să fie conectat la realitatea lumii inconjurătoare, iar pe de altă parte, să atingă latura superficialului punând preţ doar pe utilitatea lucrurilor. Care este viziunea SAGA asupra pragmatismului?

Utilitatea practică este finalitatea, ţelul, scopul acestei instituţii. Acronimul SAGA înseamnă Şcoala Alternativă de Gândire Aplicată, adică aplicarea cunoştinţelor sau altfel spus, învăţăm la şcoală şi căutăm să şi cum să aplicăm la SAGA. Fireşte, toate acestea nu se opun idealismului sau dezvoltării laturii spirituale a celor mici. Mizăm pe idei şi valori, dar nu rezumându-ne la a discuta despre ele, ci apărându-le prin acţiuni concrete.

DSC04985

6.      Cum sunt copiii de astăzi în analogie cu cei de ieri?

Clar diferiţi, mai deştepţi, mai vijelioşi, mai dispuşi şi mai neliniştiţi.

7.      Şcoala Alternativă de Gândire Aplicată este un proiect realizat din pasiune sau a fost gândit ca un business în proces de extindere, prin deschiderea unor centre noi, în multiple zone ale Bucureştiului?

Este un proiect realizat din pasiune, este o alternativă pe care părinţii o pot aborda sau nu. Dacă va creşte şi se va dezvolta într-atât încât să fie nevoie de un alt centru, de ce nu? Mai multe alternative, mai bine.

8.      Ce nu este bine să facem atunci când ne propunem să lansăm o afacere mică sau mare, indiferent de domeniu?

Este bine, în opinia mea, să nu-ţi trasezi aşteptări, să începi şi să te menţii flexibil, adaptabil, într-o anumită măsură, evident. Este bine să vrei mai mult, să crezi că poţi şi să-ţi sufleci mânecile pentru a face. Este bine să înveţi din greşeli şi să înţelegi concurenţa ca fiind sănătoasă, iar sugestia făcută ca fiind benefică.

9.      Este mai greu să lucrezi cu cei mici sau cu cei mari? Ce face un lider pentru a-şi motiva şi inspira echipa?

Este mai uşor să lucrezi cu cei mici decât cu cei mari, clar, fară niciun fel de dubiu. Un lider practică ceea ce predică azi, mâine şi poimâine.

10.  Ce înseamnă educaţia pentru tine, ca mamă şi antreprenor şi în ce fel ar trebui ea realizată?

Pentru că nu separ, în profesia mea, rolul de mamă de cel de învăţătoare, pentru ca am un copil care va fi educat de către o învăţătoare pe care nu o cunosc, pentru că sunt om şi am sentimente, educaţia înseamnă înţelegerea copilului, îndrumarea lui către cunoaşterea de sine, corectarea comportamentelor nedorite şi, nu în ultimul rând, pregătirea pentru viaţa de zi cu zi. Educaţia înseamnă răbdare şi ştiinţă, experienţă şi experiment, dragoste şi năzuinţă. Respect.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *