Ce cumpara, de fapt, devoratorii de lux?

“Credem in continuare in piața românească” spune Max Igor Muller, administratorul Helvetia Luxury Watches, companie cunoscuta pana la finele anului 2015  sub denumirea de Helvetansa. Procesul de rebranduire efectuat după 10 ani de la înființarea acesteia a reprezentat pe de-o parte, o necesitate de ordin administrativ, iar pe de alta parte, un nou capitol in care tradiția se îmbina cu noile tactici si instrumente de a răspunde nevoilor consumatorilor de lux.

10633590_1546613392238963_8563873122105373554_o

Bunuri si valori

Cu o luciditate si un spirit ce apreciază simplitatea elegantei, Max Igor Muller vorbește despre ceasuri si arta orologera ca despre o anexa a propriei personalități. Pasiunea pentru calitate si consecventa nu sunt numai doua dintre trăsăturile care il definesc, ci elementele care au transformat comercializarea ceasurilor si bijuteriilor exclusiviste in cel mai bun instrument de a recupera ideea de Frumos. “In industria orologera intotdeauna este vorba despre calitate. Un brand de succes trebuie sa aibă istorie, tradiție, dar totodata, trebuie sa se adapteze timpurilor in care trăim si sa introducă mereu materiale, soluții inovatoare in ceasurile pe care le produce” considera administratorul Helvetia Luxury Watches.

MIH_4422

Descrie răbdarea ca fiind cheia succesului si este conștient ca lucrurile mărețe nu pot fi făcute de pe-o zi pe alta. Valoarea unui ceas nu depinde atât de materialele folosite, cât de timpul necesar pentru a fi produs, de la mecanism pana la aspectul final. In aceasta categorie intra si ceasurile cu mecanism tourbillon pentru care romanii nu se sfiau sa scoată din buzunar pana la 150.000 de euro înainte de criza. Realizând o paralela între realitatea acelor ani si cea de astăzi, Max Igor Muller a reușit sa adapteze un business bazat pe tradiție la noile cerințe ale publicului. Nu ar fi reușit singur, ci cu o echipa bine pregătită in care își pune toată încrederea. Dincolo de sumele cu multe zerouri, afirma cu oamenii sunt cea mai importantă resursa, iar definiția luxului a căpătat pentru el valente diferite de la an la an. “Când eram foarte tânăr, asociam luxul cu un ceas exclusivist, o mașina puternica etc.. De când am propria mea familie, consider ca luxul înseamnă timp cu cei dragi. Prefer sa petrec o ora cu fetițele mele decât o mașina scumpă”.

MIH_4449

Micile detalii construiesc marile efecte

Dacă prețul este una dintre primele întrebări ale clienților, know-how-il si pasiunea angajaților sunt modul infailibil de a concentra atenția acestora asupra detaliilor si poveștii ceasului pe care il au in fata. Gândul ca totul este foarte scump e una dintre bolile societății actuale izvorâte din absenta dialogului, informarii corecte si a privirii macroscopice. “Oamenii care astăzi au ceasuri de mare valoare au început cu un Tissot, acesta fiind si primul meu ceas de când eram copil. Prețul de pornire pentru un Tissot in magazinul Helvetia este de aproximativ 200 de euro”.

Prejudecățile oamenilor legate de costuri sunt un element prea puțin important in comparație cu provocările pe care economia romanesca le lansează prin TVA-ul mult prea mare ce se reflecta in diferența de preț al aceluiași ceas in România, cu o taxa valorică de 24%, Elveția-8% sau Hong Kong, de exemplu, cu 0%. “Nu este de ajuns sa le explicam clienților de unde aceasta diferența mare de preț, dar trebuie sa ii convingem de ce ar trebui sa cumpere un astfel de produs de la noi. Internetul este o alta piața care ii ajuta sa compare prețurile si sa comande bunuri, piața împotriva căreia luptam prin serviciul de concierge pus la dispoziția clienților noștri, prin extra-service-ul asigurat, transformarea oricărei vizite in magazinul din Calea Victoriei 68-70 intr-o experiența deosebita si selectarea unor brand ambasadori care promovează valorile Helvetia Luxury Watches” susține Max Igor Muller.

helvetia1

helvetia3helvetia6
Daca teoretic, compania e specializată in vânzarea ceasurilor si a bijuteriilor de lux, câteva minute petrecute in compania angajaților Helvetia demonstrează ca practic, ceea ce se vinde, de fapt, in spatele vitrinelor frumos decorate, sunt emoții in stare pura. Calitate, poveste, valoare ce nu tine de material.

 

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>