Andreea Drăgoi: despre antreprenoriatul frumosului

Cu o mină ce amintește de alte vremuri, Andreea Drăgoi conduce un business cu  materiale și țesături de lux, transformând ideea de Frumos într-o coordonată a propriului traseu personal și profesional. Dincolo de a faptul că a construit un brand ce s-a impus încă de la lansarea pe piață, în urmă cu 10 ani, prin calitatea serviciilor și exclusivismul produselor, S&A Interiors este locul în care istoria, arta și designul sunt fărâme din noblețea acestei lumi.

 andreea 2

Elegantine: Multă lume folosește cuvântul „rafinament” pentru a descrie diverse lucruri, evenimente sau comportamente. Ce înseamnă rafinamentul în accepția Andreei Drăgoi?

A.D.: Pentru mine, rafinamentul este o stare de spirit, o aspirație la mai mult în viața noastră. Este foarte ușor să te complaci în mediocritatea promovată de mijloacele media, derizoriul zilnic și de banalitate. Rafinamentul este căutarea frumosului în tot: în atitudine, în comportament, în ceea ce mâncăm, de ceea ce ne înconjurăm, dar mai ales, în ceea ce suntem. Înseamnă grația ființei.

Elegantine: Conduci un business care se adresează unui public cu o putere mare de cumpărare. Sunt românii devoratori ai bunurilor și serviciilor exclusiviste?

A.D.: Ceea ce oferim noi se adresează unei nișe aspirante la frumos, nu ține neapărat de puterea de cumpărare. Putem satisface nevoile estetice ale multor oameni chiar cu o putere mică de cumpărare. Ideea este că ceea ce vindem noi nu este vremelnic, este o investiție pe mulți ani și întotdeauna merită să plătești pentru calitate și frumos. E o reflexie a valorilor pe care le cultivăm, exact ca în cazul relațiilor interumane: unele lucruri rezistă un sezon. Noi credem în cele care rezistă o viață.

Buttera 050

Elegantine:  Care sunt valorile care te definesc nu ca femeie, ci ca antreprenor?

A.D.: În primul rând, pot să spun că iubesc ceea ce fac, iubesc țesăturile, îmi place să ating materialele, să le combin, să creez realitate din vise și mai cred că atunci când faci lucrurile cu dragoste, fără să te gandești la finalitatea materială, cumva universul și oamenii te răsplătesc. Într-un cuvânt, curajul. Curajul de a ști ce îți dorești, de a lupta pentru pasiunea ta, de a crede cu tărie în cine ești și ceea ce faci, precum un Don Quijote cu sufletul deschis. Curajul nu rămâne niciodată nerăsplătit.

Elegantine: Experiența S&A te-a purtat, inevitabil, și în situații care te-au scos din zona de confort. Care este cea mai frecventă situație de acest tip și cum reușești să o gestionezi?

A.D.: Timp de zece ani au fost foarte, foarte puține astfel de momente. Aproape în proporție de 99% clienții noștri au fost mulțumiți și de serviciile oferite, cât și de calitatea materialelor. Pot să îți spun sincer că avem mulți clienți importanți care s-au întors în repetate rânduri și pentru care am realizat multe alte proiecte / case.

Elegantine: Dincolo de viața profesională, ești mamă și încerci să îți crești cele două fetițe într-o Românie a cataclismelor socio-politice. Care sunt cele mai importante lecții pe care încerci să le transmiți fiicelor tale?

A.D.: Cu toate că în ultimii zece ani economia României a trecut prin diverse etape cu suișuri și coborâșuri, showroom-ul meu a rămas în același loc, mă ocup cu aceeași atenție de clienții mei. Ceea ce le învăț pe fetițele mele este să nu renunțe niciodată, le învăț că pentru a reuși în orice, este nevoie de multă muncă și tenacitate, precum și de multă iubire. A fi mamă, pentru mine, este starea de desăvârșire spirituală, învăț zilnic de la ele și de la viață, datorită lor am descoperit nu definiția, ci sensul dăruirii de sine, al dedicării totale și sacrificiului. Le mulțumesc zilnic că există în viața mea.

andreea3

Elegantine: Gestionezi o afacere în care empatia și negocierea sunt două elemente indispensabile, dar deloc ușor de realizat pentru novici. Ce sfaturi sau așa zise „tips&tricks” le-ai da tuturor celor care se confruntă zilnic cu ele?

A.D.: Eu sunt un om foarte flexibil și încerc în totdeauna să vin în întâmpinarea clienților mei. Pot să îți spun că am avut și clienți foarte tineri, care poate nu își permiteau, dar își doreau mult anumite produse și, gândindu-mă cât de greu este la început de drum, am făcut prețuri în așa fel încât să își poată împlini visul. Pe lângă trucurile și tehnicile de negociere arhicunoscute din manualele și cursurile de specialitate, există unul mai rar întâlnit: să fii uman! E o virtute, dar și un truc pe termen lung.

Elegantine: Cum definești un lider autentic? Consideri că școala românească pregătește generații de lideri?

A.D.: Vorbeam mai devreme despre curaj. Consider că e calitatea de bază a unui lider, să țină capul sus și să lupte în ce fel decide el pentru lucrurile sau ideile în care crede. Mai știu că un lider trebuie să inspire oameni, să-i motiveze și să formeze alți lideri prin setul de valori pe care îl apără. Pentru mine, un lider autentic este un om virtuos. Altfel, nu poate fi un exemplu pentru alții. Îmi place să cred că vin generații care vor schimba ceva, nu cred în instituții, cred în oameni.

Elegantine: Succesul, la modul general, este plămădit pe baza unei rețete? Care ar fi ingredientele indispensabile?

A.D.: Există o rețetă, cum există niște pași pe care trebuie să îi urmăm în orice lucru pe care îl facem: un început, o creștere, o pauză etc.. Nu cunosc cantitățile exacte, nu vorbesc în gramaje, dar ingredientele indispensabile sunt: pasiunea, consecvența, perseverența, ascultarea, afirmarea, dar mai ales, să știi când să spui „Nu”. Sunt multe tentații de-a lungul timpului, îmbrăcate în haine strălucitoare care par să îți arate calea cea scurtă către destinație, dar sfârșești prin a fi ceva mic luat de un val mare. Succesul înseamnă răbdare și muncă. Ceva care nu poate fi demolat la prima furtună.

andreea 1

Elegantine: Cel mai complicat de simplu este să…

A.D.: Să fii sincer cu tine și să faci ceea ce simți.

Elegantine: Te consideri o consumatoare de lux? Ce înseamnă acesta pentru tine?

A.D.: Pentru mine, luxul înseamnă accesul la frumos. Fie că vorbim de un șampon bun, de un parfum de nișă, de o mâncare aparte sau de un bilet la Opera din Viena. În aceste condiții, mă consider o consumatoare de lux, adică o consumatoare de frumos.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *